Bepalen en vaststellen: wie zijn we? Wie willen we zijn? Waar willen we over vijf jaar staan?

Een organisatie of bedrijf wil een beeld uitstralen en een plek innemen in de hoofden harten van klanten en relevante doelgroepen. Het streven is een voorkeurspositie ten opzichte van collega-aanbieders in de markt.

Positioneren begint bij het verwoorden en vaststellen van visie, missie en kernwaarden. Daarbij moeten drie kernvragen worden beantwoord:

  1. Wie zijn we?
  2. Wie willen we zijn?
  3. Waar willen we over vijf jaar staan?

En… hoe en met welke communicatie(middelen) gaan we dat uitdragen?

De eerste stap is een stakeholdersonderzoek om vast te stellen hoe de betrokkenen en belanghebbenden over de organisatie denken. Door middel van een door ons ontwikkelde positioneringssessie stellen we met het betrokken management de visie, missie en kernwaarden vast. Deze vertalen wij in heldere kernboodschappen over de organisatie, het maatschappelijke belang, de kernwaarden en dienstverlening. Vanuit de vastgestelde organisatiestrategie vertalen we deze in een corporate positioneringsplan voor de middellange termijn.

Interesse?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Positionering..

contact opnemen
KVNW

KVNW

Voor de Koninklijke Vereniging Nederlandse Wijnhandelaren (KVNW) onderzocht VDCP de beeldvorming bij stakeholders ten behoeve van de aanscherping van de positionering van de KVNW.

Lees verder

Van Dantzig Communicatie Partners maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring. Meer informatie in de disclaimer en privacyverklaring.

cookies accepteren