Je boodschap helder en krachtig presenteren

Van mensen in professionele organisaties wordt steeds meer verwacht. Optimale en controleerbare prestaties, maar ook goede commerciële antennes en bijbehorende ‘skills’. Maar niet iedereen heeft van zichzelf het gevoel in de wieg gelegd te zijn om bijvoorbeeld een flitsende presentatie te geven. Dat hoeft ook niet. Presentaties zijn er in vele soorten en maten en iedereen doet de presentatie die het best bij de persoon zelf past. In de presentatietrainingen van Van Dantzig Communicatiepartners staat het individu die presenteert centraal. Authenticiteit is immers de sleutel voor het vertrouwenwekkend overbrengen van boodschappen.

Doel van de training

  • Het inspireren van de deelnemers
  • Aanreiken van tools voor het maken van goede presentaties
  • Oefenen met het soepel presenteren van het eigen verhaal en dat van de organisatie in verschillende omstandigheden
  • Inzicht in de ontvanger van boodschappen, welke manier van presenteren past bij wie?
  • Reflectie op houding, presentatiestijl en algemeen overkomen

Opzet van de training

Maximaal 3 deelnemers per training per dagdeel van 4 uur. Bij meerdere deelnemers kan een tweede dagdeel ingezet worden om iedere deelnemer voldoende de ruimte te geven.

  • Oefenen met voorbereide presentaties en met onvoorbereide presentaties
  • Behandelen van structuur van presentaties inclusief opening, afsluiting en presentatietechniek
  • Voorbereiden van presentaties, focus op publiek, boodschap en stijl van presenteren
  • Oefeningen worden met camera opgenomen, teruggekeken en geanalyseerd

De training kan gegeven worden op locatie van opdrachtgever, hoewel een ruimte buiten kantoor beter is. Trainen in een professionele studio is een goed alternatief.

Interesse?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Presentatietrainingen..

contact opnemen
Falck

Falck

Voor een cliënt van Falck verzorgde Van Dantzig Communicatiepartners een bijzondere training. Uit een calamiteiten oefening bleek dat mensen die nabestaanden moeten bellen in geval van nood, daarbij wat hulp konden gebruiken.

Lees verder

Van Dantzig Communicatie Partners maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring. Meer informatie in de disclaimer en privacyverklaring.

cookies accepteren