Je stakeholders kennen en de relatie onderhouden

Stakeholdersmanagement begint met het inventariseren en classificeren van de stakeholders van je organisatie. Wat is de betrokkenheid, het belang en de mate van invloed van een stakeholder? Wij hanteren voor het inventariseren een handig inventarisatie model.

Vervolgens bepaal je de acties en organisatieprocessen die nodig zijn om de relaties met de stakeholders te managen. Hiervoor kunnen verschillende communicatiekanalen en methodieken worden ingezet. Wij zijn voorstander van een pragmatische aanpak waarbij de stakeholder zich geïnformeerd en serieus genomen voelt. Het is van belang om de contacten te structureren en op verschillende plekken in de managementorganisatie neer te leggen.

Bij stakeholdermanagement kunnen diverse belangen een rol spelen, te weten: politieke belangen, informatiebelangen, sociale belangen, materiële belangen.  Behalve dat deze belangen een rol spelen bij de reputatie en aantrekkelijkheid van een organisatie, worden diverse stakeholders ook steeds vaker betrokken bij het samen werken aan de processen van waardeopbouw van de organisatie.

Interesse?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over Stakeholdersmanagement..

contact opnemen
Dilemmatrainingen voor integere organisaties

Dilemmatrainingen voor integere organisaties

Ongewenst en ongepast gedrag krijgen steeds meer aandacht. Integer gedrag van alle medewerkers is een belangrijke pijler voor de reputatie. Daarom ontwikkelde VDCP dilemmatraingingen.

Lees verder

Van Dantzig Communicatie Partners maakt gebruik van cookies

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren en om het verkeer op de website te analyseren. Door op akkoord te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacyverklaring. Meer informatie in de disclaimer en privacyverklaring.

cookies accepteren